C4P-2025
Wybierz tematy prelekcji, których chcesz wysłuchać na semKRK#23 BIG!
Głosowanie trwa do 9.05 do godziny 14:00! Wyniki ogłosimy 12.05 na naszych social mediach.
Opisy tematów znajdziesz pod formularzem 🙂
OPISY:
Kategoria: SEO
Podczas prezentacji zostaną wskazane najważniejsze aspekty prawne związane z tworzeniem treści SEO. W ramach powyższego uczestnicy pozyskają praktyczne informacje o tworzeniu tekstów zgodnych z prawem, a także o potencjalnych konsekwencjach uchybienia poszczególnym przepisom. Poruszone zostaną zagadnienia związane z ochroną własności intelektualnej i uprawnieniami z niej wynikającymi.
2. 🐉 Od SEO do CEO. Jak przekuć wiedzę o marketingu w sukces biznesowy?
Prelegent/prelegentka podzieli się swoją 20-letnią perspektywą rozwoju biznesu w branży digital. Pokaże, jak ewoluowała rola marketingu internetowego w budowaniu i skalowaniu firm – od miejsca, które było źródłem informacji dla konsumentów (wyszukiwarka) do miejsca, które jest kreatorem rzeczywistości (narratologia, marketing wartości).
Podczas prezentacji pokażę, jak przygotować sklep internetowy do ekspansji na wymagający rynek niemiecki. Skupię się na praktycznych wskazówkach, obejmujących optymalizację strony, działania SEO i SEM, oraz na tym, jak zbudować zaufanie niemieckich klientów dzięki odpowiedniej strategii marketingowej i dostosowaniu usług. Uzupełnieniem będą konkretne case studies, które ilustrują, jak te działania przekładają się na wzrost sprzedaży.
4. 🐉 „Na początku było słowo” – czyli boski pierwiastek w SEO
Ile rodzajów SEO jesteś w stanie wymienić? W branży jak grzyby po deszczu rosną kolejne innowacyjne strategie, ubierane w zgrabne marketingowe hasła. W mojej prezentacji przejdę przez najważniejsze typy, strategie i filozofie SEO, próbując znaleźć „boski pierwiastek”, który pomoże zrozumieć czym tak naprawdę jest SEO.
5. 🐉 Automatyzuj co się da. Prosty stack do automatyzacji z wykorzystaniem nocode, lowcode i modeli językowych
W prezentacji mogę pokazać jaki stack technologiczny wykorzystuję i jakie zadanie realizuję dzięki narzędziom do tworzenia workflow, przechowywania danych. Z minimalną ilością kodu, chociaż częściej wręcz bez kodu.
6. 🐉 Semantyczne SEO dla Copywriterów – Praktyczne wskazówki tworzenia skutecznych treści
W tej prezentacji przedstawię kluczowe zasady Semantycznego SEO, które pozwalają optymalizować treści pod kątem trafności, responsywności i czytelności dla algorytmów wyszukiwania. Omówię praktyczne techniki poprawy struktury tekstu, doboru słów kluczowych i organizacji informacji, które ułatwiają indeksację i ranking. Prezentacja dostarczy konkretnych wskazówek, które można od razu zastosować w codziennej pracy copywritera.
7. 🐉 SEO w liczbach, ale czy na pewno? Jak unikać raportowania, które nic nie mówi?
TOP 10 to za mało! Jak raportować SEO, by klienci widzieli wartość? Kluczowe jest uwzględnienie nie tylko pozycji fraz, ale także ich intencji, wartości biznesowej oraz danych analitycznych. W tej prelekcji pokażę, jak tworzyć raporty, które jasno przedstawiają efekty działań, pomagają podejmować trafne decyzje i realnie wspierają strategię marketingową
8. 🐉 CRP według Core Web Vitals w audycie SEO
Analiza wydajności renderowania stron względem CRP (Critical Rendering Path) na żywo. Sporo o TTFB, RTT, ładowaniu CSS i JS, Partial Prerendering i typach nawigacji (np. navigate_cache czy prerender). Wszystko na podstawie Next.js, WordPressa i innych znanych technologii.
9. 🐉 AI Bullshit Bingo
AI Bullshit Bingo – prezentacja demaskująca chaos informacyjny wokół sztucznej inteligencji w branży SEO i digital marketingu. W dobie zalewu informacji, gdzie każdy ekspert, narzędzie czy firma przekrzykuje się w obietnicach związanych z AI, łatwo zagubić się w tym, co jest realne, a co jest tylko marketingowym szumem. Podczas wystąpienia przeprowadzimy uczestników przez gąszcz sprzecznych komunikatów, pokazując jak oddzielić wartościowe zastosowania AI od pustych obietnic. Przyjrzymy się zjawisku FUD (Fear, Uncertainty, Doubt) i jego wpływowi na podejmowanie decyzji w branży digital marketingu. Celem jest nie tylko uporządkowanie wiedzy o rzeczywistym potencjale AI w SEO, ale przede wszystkim wypracowanie odporności na marketingowy hype i zdolności do podejmowania świadomych, niezależnych decyzji przez seowców i marketerów.
11. 🐉 Co zmieniło się w linkowaniu po aktualizacji algorytmu Spam Update – wnioski z historii manual penalty
Wystąpienie opiera się na realnym przypadku otrzymania manualnej kary za nienaturalne linki. Przedstawię jakie zmiany zaszły w ocenie linków po wprowadzeniu aktualizacji Spam Update, jakie czynniki mają dziś największe znaczenie, oraz jakie praktyki linkowania przestały działać. Pokażę też, jak wyglądał proces identyfikacji problemów, wykorzystanie narzędzi AI do analizy linków i przygotowania skutecznego disavow. Krótko mówiąc – konkretne wnioski i jak najmniej lania wody
12. 🐉 Synergia zamiast konkurencji – czy wspólna strategia Google Ads i SEO jest możliwa?
Seowcy często oburzają się na kampanie Google Ads, które pochłaniają frazy branżowe, a eksperci od płatnych reklam kręcą głową z niezadowoleniem na kolejną zmianę drzewa kategorii, która rujnuje ich strukturę kampanii. Jak wykorzystać synergię działań płatnych i organicznych, aby osiągnąć cele marki? Jak komunikować wspólne cele, a przy tym dbać o najlepsze praktyki każdej z tych branży digital marketingu? W swojej prezentacji prelegent/prelegentka przedstawi syntezę najczęstszych scenariuszy z pogranicza świata SEO i Google Ads zebranych podczas swojej kariery zawodowej.
13. 🐉 AI Overviews vs Google Ads – jak nowy format wyników wyszukiwania wpłynie na reklamodawców?
Nowe AI Overviews w Google radykalnie zmieniają SERP. Dowiedz się, jak wpłyną na widoczność i skuteczność Twoich kampanii Google Ads. Odkryj konkretne strategie i taktyki, które pozwolą Ci dostosować się do nowego środowiska, zabezpieczyć budżet reklamowy i wykorzystać nowe możliwości dotarcia do klientów w erze generatywnej AI.
14. 🐉 Marketingowe fikołki: Top5 zaskakujących sytuacji wpływających na SEO, SEM i okolice, czyli jak stracić SERPy robiąc salto albo zdobyć linki spadając z podłogi?
Jakie dziwne sytuacje mogą się zdarzyć wokół Twojej domeny? Ile z nich ma korzenie inne, niż czysto SEOwe, ale wpływają na SERPy i linki lub zakłócają migrację? Zobacz subiektywny przegląd kuriozalnych sytuacji w SEO i e-marketingu i posłuchaj, jakie lekcje można z nich wyciągnąć 🙂
15. 🐉 Znaczenie linkowania dla małej i dużej strony internetowej
Na podstawie doświadczenia i obserwacji zaprezentuję w danych, jak różne strategie linkowania potrafią przynieść różne rezulaty, jak złe linkowanie wpływa na widoczność serwisów i gdzie te działania w ogóle będą miały sens.
Omówimy:
– Jaki sens mają linki współcześnie?
– Co linkować i jak linkować? – czyli trochę rozwinięcie kwestii sensu linkowania + poruszamy kwestie anchorów i contentu/doboru serwisów,
– Jak różne rodzaje budowy serwisów wpływają na koszt ogólny linkowania?
16. 🐉 Transformacja SEO: od strony w starej technologii do nowoczesnego programmatic SEO z wykorzystaniem Apify i GPT
Prezentacja przedstawia projekt SEO realizowany komercyjnie dla Klienta. Punktem wyjścia była strona internetowa oparta na przestarzałej technologii, pozbawiona SSR, obciążona licznymi błędami oraz problemami z indeksacją. Omawiamy wpływ wdrożonych napraw na widoczność strony, a także dalszy rozwój projektu z wykorzystaniem narzędzi takich jak Apify (scraper), API GPT oraz programmatic SEO.
17. 🐉 Kończ waść, wstydu oszczędź! Google i wyszukiwarki AI nie nabierają się na lanie wody!
Co łączy SGE, wyszukiwarki AI, EEAT? – Jakościowy content. Tylko co to dziś znaczy?
Czy treści nie muszą już być SEO-friendly? Czy nadal walczymy o roboty, czy „”jedynie”” o uwagę i czas użytkownika? Pokażę jak tworzyć treści, które pomagają użytkownikom, jak wykorzystać intencje (te ludzkie) i dlaczego warto wrócić do pisania z głową.
18. 🐉 Reset indeksu. Jak przywrócić żywotność SEO przez kontrolę crawl budgetu?
Indeksacja i crawl budget to fundament skutecznego SEO. Zazwyczaj większość SEOwców koncentruje się na tym, dlaczego się “nie indeksuje i jak indeksację przyspieszyć”. A co, gdyby przewrotnie… wyindeksować zasoby utrudniające wzrost? Strategia przydatna, szczególnie gdy mamy ograniczone możliwości budżetowe na linkbuilding, który wspiera wielkość zasobów Google, które są przeznaczane na optymalizowaną stronę. Choć Sebastian Heymann stworzył niemalże encyklopedię zagadnień technicznych i teoretycznych związanych z indeksem i crawl budgetem, w codziennej praktyce specjaliści wciąż mierzą się z problemem podstron lądujących poza wartościowymi pozycjami, bądź brakiem ich odpowiedniej widoczności. W prezentacji kluczowe będzie przedstawienie jak zarządzać kolejką indeksowania tak, by priorytet zyskały najważniejsze kategorie (np. produktowe w e-commerce). Nie będzie to sucha teoria – zamiast tego przedstawię konkretne case’y i schematy działania, które pozwolą stronom zyskać drugie życie. W prezentacji dużo o tym jak strategicznie zarządzać indeksem, by Google traktował priorytetowo to, co naprawdę się liczy.
19. 🐉 Co naprawdę działa w Local SEO? Dane z 95 000 wizytówek
Opowiemy o tym jak w naszej firmie wpływamy na widoczność wizytówek naszych klientów, jak automatyzujemy pozycjonowanie lokalne oraz jak local SEO przekłada się na ogólne SEO oraz widoczność w LLMach, jak ChatGPT, Grok i Claude. Dane będą poparte researchem na podstawie 95 tys. wizytówek naszych klientów na całym świecie.
Key topics:
– Local SEO będzie jedynym oplacalnym SEO w przyszłości,
– GBP health check: 15 najważniejszych elementów, które musisz sprawdzić,
– Czy AI overviews zagrażają local SEO?
– Czy godziny otwarcia mają wpływ na pozycje?
– Lokalne SEO to nie jeden ranking – to setki rankingów. Jak pozycje różnią się w zależności od geolokalizacji?
– Jak budować widoczność wizytówki?
– SEO, GEO/AEO,
– Czy słowa kluczowe w odpowiedziach na opinie działają?
Kategoria: Google Ads, Analytics i E-commerce
3. 🐉 Kultura zapie*dolu 6.0
Masz źle, że masz firmę, masz źle, że masz etat. Mam 40 lat, własny dom i samochód. Żadnego kredytu.
2 razy w roku jeżdżę na wakacje. DRAAMAAAT😱
No nie mogło być gorzej po prostu… Jest źle.
Chyba się popłaczę dziś. Tylko muszę znaleźć sobie jakiś powód? Ale spokojnie, mój mózg na pewno coś mi podsunie, zawsze to robi…
Z prezentacji dowiesz się:
– Dlaczego mózg jest jak rzep na negatywne informacje,
– Wylęgarnia porównywaczy – czy można nie żyć w social media?
– Jak zaakceptować swój NIEperfekcjonizm i czy warto,
– Jak FOMO (Fear of missing out) zastąpić JOMO (Joy of missing out)?
4. 🐉 Visual storytelling z Looker Studio – 10 najciekawszych i najlepszych wizualizacji danych
Skupimy się na dziesięciu wyjątkowych wizualizacjach danych, które zostały stworzone z użyciem Looker Studio, demonstrując, jak można przekształcić surowe liczby i statystyki w przekonujące dla klientów, wizualnie zachwycające opowieści. Od interaktywnych dashboardów, które ożywiają dane w czasie rzeczywistym, po niestandardowe wykresy,
które odkrywają ukryte wzorce i trendy, dowiesz się, jak techniki wizualnego opowiadania historii mogą ulepszyć prezentację danych, zwiększając ich zrozumienie i angażowanie odbiorców. Ta sesja dostarczy praktycznych wskazówek i inspiracji dla każdego, kto chce wycisnąć maksimum z Looker Studio, niezależnie od tego, czy jesteś doświadczonym analitykiem danych, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę.
5. 🐉 Scroll-Stopper czy Scroll-Skipper? Jak tworzyć wideo, które angażuje w social media?
W świecie nieskończonego scrollowania liczą się tylko sekundy – albo zatrzymasz uwagę odbiorcy, albo Twój content zginie w morzu innych treści. Jak tworzyć wideo, które przyciąga i angażuje? W trakcie prezentacji pokażę, jak algorytmy social media oceniają treści wideo, jakie psychologiczne triki pomagają zatrzymać użytkownika oraz które metryki (CTR, Watch Time, Retention) warto analizować, aby optymalizować skuteczność kampanii. Jeśli chcesz, by Twoje wideo było Scroll-Stopperem, a nie kolejnym Scroll-Skipperem, to ta prelekcja jest dla Ciebie!
6. 🐉 Marketing bez sprzedaży? O synergii i współpracy działu marketingu i sprzedaży
Coś blokuje rozwój, ale nie wiesz co? Niby wszystko gra, a jednak jest problem, żeby spokojnie wybrać się na urlop? Czujesz, że da się lepiej, ale nie wiesz jak się za to zabrać? To normalne odczucia większości polskich przedsiębiorców. Nie ma się czego wstydzić i nie ma w tym nic złego – każdy jest specjalistą w jakiejś dziedzinie i po prostu nie da się znać na wszystkim na eksperckim poziomie. Jak więc namierzyć w czym problem, gdy nie jesteśmy omnibusem z każdej dziedziny? Dam kilka realnych do realizacji tipów, które pomogą odpowiedzieć na pytania:
– od czego zacząć,
– jak ustalić priorytety,
– jak namierzyć obszary do udoskonalenia?
W trakcie prezentacji przedstawię case study współprac marki XXX z twórcami internetowymi, realizowanych od 2021 roku. Pokażę, jak działania z influencerami przełożyły się na wzrost świadomości marki, większy ruch na stronie sklepu i zwiększenie sprzedaży. Omówię kluczowe kryteria doboru twórców, sposoby maksymalizacji wartości treści generowanych przez influencerów oraz efektywne wykorzystanie ich materiałów w kampaniach reklamowych na innych kanałach komunikacji marki. To praktyczna wiedza dla przedstawicieli branży e-commerce chcących wdrożyć influencer marketing w strategię firmy i zwiększyć wyniki sprzedażowe.
W obecnej erze cyfrowej, kampanie reklamowe przestały być jedynie narzędziem do generowania leadów – stały się kluczowym elementem budowania kompleksowych doświadczeń klientów. Podczas wystąpienia, bazując na rzeczywistych kampaniach realizowanych dla różnych marek pokaże, jak przekształcić klasyczne podejście performance marketingowe w strategię kreującą wartościowe customer experience. Prezentacja obejmie praktyczne metody integracji kampanii reklamowych z całościową podróżą klienta, techniki personalizacji komunikacji bazującej na danych oraz sposoby mierzenia wpływu działań reklamowych na satysfakcję użytkowników. Słuchacze poznają konkretne narzędzia i taktyki pomagające przejść od optymalizacji wskaźników kosztowych do budowania zaangażowania i lojalności. Kluczowe zagadnienia: wykorzystanie danych behawioralnych do personalizacji komunikacji reklamowej, tworzenie spójnych doświadczeń na różnych kanałach kontaktu, projektowanie kampanii uwzględniające emocjonalny wymiar interakcji oraz metody mierzenia wpływu kampanii na długoterminowe relacje z klientami. Wystąpienie będzie pokazywać rzeczywisty wpływ strategii reklamowych na percepcję marki i zachowania konsumentów.
Podczas tej prezentacji pokażę, jak praktycznie wdrożyć MMM na przykładzie dwóch open-source’owych narzędzi: Robyn i Meridian, jak skrócić czas analizy z godzin do minut i lepiej monitorować efektywność kampanii. Opowiem jakie korzyści przynosi oraz jakie wyzwania trzeba pokonać, aby skutecznie wykorzystywać modelowanie marketingowe. Dowiesz się, czym jest MMM i jakie korzyści daje. W przeciwieństwie do typowych prezentacji o MMM, które skupiają się na teorii lub pojedynczych case studies, to wystąpienie oferuje praktyczne porównanie dwóch wiodących open-source’owych rozwiązań oraz konkretne wskazówki, jak przyspieszyć proces modelowania z godzin do minut. Prezentacja będzie zawierać live demo optymalizacji na rzeczywistych danych oraz gotowe do implementacji rozwiązania techniczne.
12. 🐉 Techniki optymalizacji konwersji na stronie lub sklepie internetowym
13. 🐉 Jak 4 słowami na stronie www zwiększyłam konwersję o 44%?
AI Search weszło na dobre w Q4 2024. Na ten moment udział w ruchu jest niewielki, natomiast rośnie wykładniczo. W prezentacji pokażę dane, jak wygląda wzrost tego ruchu w serwisach i jak przekłada się to na inne kanały marketingowe – zwłaszcza kanały związane z wyszukiwaniem (SEO+PPC).
15. 🐉 Synergia zamiast konkurencji – czy wspólna strategia Google Ads i SEO jest możliwa?
Seowcy często oburzają się na kampanie Google Ads, które pochłaniają frazy branżowe, a eksperci od płatnych reklam kręcą głową z niezadowoleniem na kolejną zmianę drzewa kategorii, która rujnuje ich strukturę kampanii. Jak wykorzystać synergię działań płatnych i organicznych, aby osiągnąć cele marki? Jak komunikować wspólne cele, a przy tym dbać o najlepsze praktyki każdej z tych branży digital marketingu? W mojej prezentacji chciałabym przedstawić syntezę najczęstszych scenariuszy z pogranicza świata SEO i Google Ads, które zebrałam podczas swojej kariery zawodowej.
16. 🐉 Jak nie dać się złapać w pułapkę LTV?
Dlaczego zdobywanie nowych klientów ma znaczenie? Jakie możliwości w tym zakresie dziś daje Google Ads i jak prawidłowo korzystać z tych funkcji, aby nie zarobił na tym tylko Google.
17. 🐉 Dlaczego Twoje konwersje w Google Ads się nie zgadzają? Odsłaniamy kulisy atrybucji z tagu Google i GA4
Czy liczby konwersji w Google Ads i GA4 nigdy się nie zgadzają? Spokojnie, to nie błąd — to różne modele atrybucji i źródła danych. Chodź, pokażemy Ci, jak działa śledzenie konwersji z wykorzystaniem tagu Google i importu z GA4 oraz co wpływa na różnice w raportowanych wynikach. Dowiesz się, które podejście najlepiej wspiera optymalizację kampanii i jak uniknąć błędnych wniosków przy analizie danych. Ta wiedza to must-have, jeśli chcesz podejmować trafne decyzje reklamowe.
18. 🐉 Czy SEM jest nam jeszcze potrzebny?
Zadanie takiego pytania na konferencji SEM-owej to niemalże proszenie się o kłopoty — ale podejmę to ryzyko. Google nieustannie wprowadza nowe rozwiązania do swojego systemu reklamowego, a jedną z największych rewolucji ostatnich lat było, pojawienie się kampanii Performance Max.
Czy PMaxy mogą zastąpić klasyczne kampanie Search?
Czy są w stanie przynieść lepsze wyniki niż tradycyjny SEM?
Jak optymalizować Pmaxy by były przyszłością naszej branży?
Podczas mojej prezentacji spróbuję odpowiedzieć na te pytania, opierając się na konkretnych case study, które przeprowadziliśmy. Jeśli jesteście ciekawi wyników i chcecie wspólnie zastanowić się nad tym, dokąd zmierza świat kampanii Google Ads — zagłosujcie na mnie!
19. 🐉 Czas jako waluta dla Gen-Z. Optymalizacja reklam w małym budżecie na przykładzie uczelni prywatnej20. 🐉 Od Tagów do Taktyk, czyli jak skutecznie zarządzać procesem migracyjnym w analityce?
Prezentowane studium przypadku analizuje złożony proces migracji platformy e-commerce z perspektywy utrzymania ciągłości danych analitycznych. Skupimy się na holistycznym podejściu do projektu, demonstrując, jak kluczowe jest uwzględnienie wszystkich warstw danych i ich przepływu w kontekście zmiany infrastruktury. Szczegółowo omówiony zostanie indywidualnie opracowany workflow współpracy z klientem, który umożliwił bezinwazyjne przeprowadzenie migracji, minimalizując ryzyko utraty cennych informacji i zakłóceń w śledzeniu zachowań użytkowników. Celem prezentacji jest przedstawienie praktycznych wniosków i rekomendacji dotyczących zarządzania analityką w skomplikowanych projektach migracyjnych, które mogą być wartościowe dla szerokiego grona specjalistów SEM.
21. 🐉 Od cyfrowego chaosu do analitycznego mistrzostwa. Odkryj potęgę danych w Twoim e-commerce
Zapraszamy w fascynującą podróż od cyfrowego niebytu, w którym dane są gromadzone, ale rzadko efektywnie wykorzystywane, do prawdziwej analitycznej skuteczności – stanu, w którym każda decyzja biznesowa opiera się na solidnych, wiarygodnych i wielowymiarowych analizach. Nie będzie to tylko przedstawienie kompleksowego podejścia do budowania dojrzałości analitycznej w firmach e-commerce. Pokażemy, jak firmy mogą wypracować nowe podejście do analizy skuteczności swoich działań w czasach gdy prywatność danych, stawia granicę w zrozumieniu źródeł konwersji i ścieżek użytkowników.
23. 🐉 YouTube Shorts w kampaniach Demand Gen: Od testowego budżetu do świadomego wydania 50 000 zł. Wnioski i najlepsze praktyki
24. 🐉 Czy Twój baner Cookie jest poprawny, czy to tylko nieświadome zaproszenie do kary?
Nasze badania pokazują, że aż 60% banerów zgód Cookie jest źle skonfigurowanych. A wiesz, kto za to zapłaci? Osoba, która wprowadziła ten baner. Tak, to Ty będziesz odpowiedzialny za karę nałożoną na klienta! 10,000 zł czy 30,000 zł to nie jest mała kwota. Baner zgód to nie tylko komunikat na stronie. To cały system, który działa w tle – i to właśnie tam kryją się pułapki. Na rynku nie ma rozwiązania typu plug-and-play, dlatego każde wdrożenie wymaga indywidualnego ustawienia. Dowiedz się, jak powinien działać poprawny baner zgód Cookie i jak łatwo możesz go przetestować. Poznaj najczęstsze problemy przy wdrażaniu i ich rozwiązania.
25. 🐉 PMax i Demand Gen – spektakularne sukcesy i epickie porażki
AKTUALNE TERMINY:
Początek głosowania: 5.05
Koniec głosowania: 9.05 godzina 14:00 (piątek)
Wyniki ogłosimy 12.05.
Gdyby formularz na stronie nie działał, zagłosuj tutaj!