C4P-2025

Wybierz tematy prelekcji, których chcesz wysłuchać na semKRK#23 BIG!

Głosowanie trwa do 9.05 do godziny 14:00! Wyniki ogłosimy 12.05 na naszych social mediach.

Opisy tematów znajdziesz pod formularzem 🙂

OPISY:
Kategoria: SEO

1. 🐉 SEO w Prawnym Labiryncie: Jak? Dlaczego? Komu?

Podczas prezentacji zostaną wskazane najważniejsze aspekty prawne związane z tworzeniem treści SEO. W ramach powyższego uczestnicy pozyskają praktyczne informacje o tworzeniu tekstów zgodnych z prawem, a także o potencjalnych konsekwencjach uchybienia poszczególnym przepisom. Poruszone zostaną zagadnienia związane z ochroną własności intelektualnej i uprawnieniami z niej wynikającymi.

2. 🐉 Od SEO do CEO. Jak przekuć wiedzę o marketingu w sukces biznesowy?

Prelegent/prelegentka podzieli się swoją 20-letnią perspektywą rozwoju biznesu w branży digital. Pokaże, jak ewoluowała rola marketingu internetowego w budowaniu i skalowaniu firm – od miejsca, które było źródłem informacji dla konsumentów (wyszukiwarka) do miejsca, które jest kreatorem rzeczywistości (narratologia, marketing wartości).

4. 🐉 „Na początku było słowo” – czyli boski pierwiastek w SEO

Ile rodzajów SEO jesteś w stanie wymienić? W branży jak grzyby po deszczu rosną kolejne innowacyjne strategie, ubierane w zgrabne marketingowe hasła. W mojej prezentacji przejdę przez najważniejsze typy, strategie i filozofie SEO, próbując znaleźć „boski pierwiastek”, który pomoże zrozumieć czym tak naprawdę jest SEO.

5. 🐉 Automatyzuj co się da. Prosty stack do automatyzacji z wykorzystaniem nocode, lowcode i modeli językowych

W prezentacji mogę pokazać jaki stack technologiczny wykorzystuję i jakie zadanie realizuję dzięki narzędziom do tworzenia workflow, przechowywania danych. Z minimalną ilością kodu, chociaż częściej wręcz bez kodu.

6. 🐉 Semantyczne SEO dla Copywriterów – Praktyczne wskazówki tworzenia skutecznych treści

W tej prezentacji przedstawię kluczowe zasady Semantycznego SEO, które pozwalają optymalizować treści pod kątem trafności, responsywności i czytelności dla algorytmów wyszukiwania. Omówię praktyczne techniki poprawy struktury tekstu, doboru słów kluczowych i organizacji informacji, które ułatwiają indeksację i ranking. Prezentacja dostarczy konkretnych wskazówek, które można od razu zastosować w codziennej pracy copywritera.

7. 🐉 SEO w liczbach, ale czy na pewno? Jak unikać raportowania, które nic nie mówi?

TOP 10 to za mało! Jak raportować SEO, by klienci widzieli wartość? Kluczowe jest uwzględnienie nie tylko pozycji fraz, ale także ich intencji, wartości biznesowej oraz danych analitycznych. W tej prelekcji pokażę, jak tworzyć raporty, które jasno przedstawiają efekty działań, pomagają podejmować trafne decyzje i realnie wspierają strategię marketingową

8. 🐉 CRP według Core Web Vitals w audycie SEO

Analiza wydajności renderowania stron względem CRP (Critical Rendering Path) na żywo. Sporo o TTFB, RTT, ładowaniu CSS i JS, Partial Prerendering i typach nawigacji (np. navigate_cache czy prerender). Wszystko na podstawie Next.js, WordPressa i innych znanych technologii.

9. 🐉 AI Bullshit Bingo

11. 🐉 Co zmieniło się w linkowaniu po aktualizacji algorytmu Spam Update – wnioski z historii manual penalty

Wystąpienie opiera się na realnym przypadku otrzymania manualnej kary za nienaturalne linki. Przedstawię jakie zmiany zaszły w ocenie linków po wprowadzeniu aktualizacji Spam Update, jakie czynniki mają dziś największe znaczenie, oraz jakie praktyki linkowania przestały działać. Pokażę też, jak wyglądał proces identyfikacji problemów, wykorzystanie narzędzi AI do analizy linków i przygotowania skutecznego disavow. Krótko mówiąc – konkretne wnioski i jak najmniej lania wody

12. 🐉 Synergia zamiast konkurencji – czy wspólna strategia Google Ads i SEO jest możliwa?

Seowcy często oburzają się na kampanie Google Ads, które pochłaniają frazy branżowe, a eksperci od płatnych reklam kręcą głową z niezadowoleniem na kolejną zmianę drzewa kategorii, która rujnuje ich strukturę kampanii. Jak wykorzystać synergię działań płatnych i organicznych, aby osiągnąć cele marki? Jak komunikować wspólne cele, a przy tym dbać o najlepsze praktyki każdej z tych branży digital marketingu? W swojej prezentacji prelegent/prelegentka przedstawi syntezę najczęstszych scenariuszy z pogranicza świata SEO i Google Ads zebranych podczas swojej kariery zawodowej.

13. 🐉 AI Overviews vs Google Ads – jak nowy format wyników wyszukiwania wpłynie na reklamodawców?

Nowe AI Overviews w Google radykalnie zmieniają SERP. Dowiedz się, jak wpłyną na widoczność i skuteczność Twoich kampanii Google Ads. Odkryj konkretne strategie i taktyki, które pozwolą Ci dostosować się do nowego środowiska, zabezpieczyć budżet reklamowy i wykorzystać nowe możliwości dotarcia do klientów w erze generatywnej AI.

14. 🐉 Marketingowe fikołki: Top5 zaskakujących sytuacji wpływających na SEO, SEM i okolice, czyli jak stracić SERPy robiąc salto albo zdobyć linki spadając z podłogi?

Jakie dziwne sytuacje mogą się zdarzyć wokół Twojej domeny? Ile z nich ma korzenie inne, niż czysto SEOwe, ale wpływają na SERPy i linki lub zakłócają migrację? Zobacz subiektywny przegląd kuriozalnych sytuacji w SEO i e-marketingu i posłuchaj, jakie lekcje można z nich wyciągnąć 🙂

15. 🐉 Znaczenie linkowania dla małej i dużej strony internetowej

Na podstawie doświadczenia i obserwacji zaprezentuję w danych, jak różne strategie linkowania potrafią przynieść różne rezulaty, jak złe linkowanie wpływa na widoczność serwisów i gdzie te działania w ogóle będą miały sens.

Omówimy:
– Jaki sens mają linki współcześnie?
– Co linkować i jak linkować? – czyli trochę rozwinięcie kwestii sensu linkowania + poruszamy kwestie anchorów i contentu/doboru serwisów,
– Jak różne rodzaje budowy serwisów wpływają na koszt ogólny linkowania?

16. 🐉 Transformacja SEO: od strony w starej technologii do nowoczesnego programmatic SEO z wykorzystaniem Apify i GPT

Prezentacja przedstawia projekt SEO realizowany komercyjnie dla Klienta. Punktem wyjścia była strona internetowa oparta na przestarzałej technologii, pozbawiona SSR, obciążona licznymi błędami oraz problemami z indeksacją. Omawiamy wpływ wdrożonych napraw na widoczność strony, a także dalszy rozwój projektu z wykorzystaniem narzędzi takich jak Apify (scraper), API GPT oraz programmatic SEO.

17. 🐉 Kończ waść, wstydu oszczędź! Google i wyszukiwarki AI nie nabierają się na lanie wody!

Co łączy SGE, wyszukiwarki AI, EEAT? – Jakościowy content. Tylko co to dziś znaczy?
Czy treści nie muszą już być SEO-friendly? Czy nadal walczymy o roboty, czy „”jedynie”” o uwagę i czas użytkownika?
Pokażę jak tworzyć treści, które pomagają użytkownikom, jak wykorzystać intencje (te ludzkie) i dlaczego warto wrócić do pisania z głową. 

18. 🐉 Reset indeksu. Jak przywrócić żywotność SEO przez kontrolę crawl budgetu?

Indeksacja i crawl budget to fundament skutecznego SEO. Zazwyczaj większość SEOwców koncentruje się na tym, dlaczego się “nie indeksuje i jak indeksację przyspieszyć”. A co, gdyby przewrotnie… wyindeksować zasoby utrudniające wzrost? Strategia przydatna, szczególnie gdy mamy ograniczone możliwości budżetowe na linkbuilding, który wspiera wielkość zasobów Google, które są przeznaczane na optymalizowaną stronę. Choć Sebastian Heymann stworzył niemalże encyklopedię zagadnień technicznych i teoretycznych związanych z indeksem i crawl budgetem, w codziennej praktyce specjaliści wciąż mierzą się z problemem podstron lądujących poza wartościowymi pozycjami, bądź brakiem ich odpowiedniej widoczności. W prezentacji kluczowe będzie przedstawienie jak zarządzać kolejką indeksowania tak, by priorytet zyskały najważniejsze kategorie (np. produktowe w e-commerce). Nie będzie to sucha teoria – zamiast tego przedstawię konkretne case’y i schematy działania, które pozwolą stronom zyskać drugie życie. W prezentacji dużo o tym jak strategicznie zarządzać indeksem, by Google traktował priorytetowo to, co naprawdę się liczy.

19. 🐉 Co naprawdę działa w Local SEO? Dane z 95 000 wizytówek

Opowiemy o tym jak w naszej firmie wpływamy na widoczność wizytówek naszych klientów, jak automatyzujemy pozycjonowanie lokalne oraz jak local SEO przekłada się na ogólne SEO oraz widoczność w LLMach, jak ChatGPT, Grok i Claude. Dane będą poparte researchem na podstawie 95 tys. wizytówek naszych klientów na całym świecie.

Key topics:
– Local SEO będzie jedynym oplacalnym SEO w przyszłości,
– GBP health check: 15 najważniejszych elementów, które musisz sprawdzić,
– Czy AI overviews zagrażają local SEO?
– Czy godziny otwarcia mają wpływ na pozycje?
– Lokalne SEO to nie jeden ranking – to setki rankingów. Jak pozycje różnią się w zależności od geolokalizacji?
– Jak budować widoczność wizytówki?
– SEO, GEO/AEO,
– Czy słowa kluczowe w odpowiedziach na opinie działają?

 

Kategoria: Google Ads, Analytics i E-commerce

1. 🐉 Marketing aplikacji mobilnych. Wszystko, co powinieneś wiedzieć o promowaniu aplikacji!
 
Jak efektywnie zaplanować strategię pozyskiwania nowych użytkowników do aplikacji mobilnej? Co jest kluczowe? Jakie kanały i narzędzia wykorzystać? Co jest ważne, aby utrzymać użytkownika w apce? To wszystko uzupełnione o tips&tricks z realnych kampanii!

3. 🐉 Kultura zapie*dolu 6.0

Masz źle, że masz firmę, masz źle, że masz etat. Mam 40 lat, własny dom i samochód. Żadnego kredytu.
2 razy w roku jeżdżę na wakacje. DRAAMAAAT😱
No nie mogło być gorzej po prostu… Jest źle.
Chyba się popłaczę dziś. Tylko muszę znaleźć sobie jakiś powód? Ale spokojnie, mój mózg na pewno coś mi podsunie, zawsze to robi…

Z prezentacji dowiesz się:
– Dlaczego mózg jest jak rzep na negatywne informacje,
– Wylęgarnia porównywaczy – czy można nie żyć w social media?
– Jak zaakceptować swój NIEperfekcjonizm i czy warto,
– Jak FOMO (Fear of missing out) zastąpić JOMO (Joy of missing out)?

4. 🐉 Visual storytelling z Looker Studio – 10 najciekawszych i najlepszych wizualizacji danych

5. 🐉 Scroll-Stopper czy Scroll-Skipper? Jak tworzyć wideo, które angażuje w social media?

6. 🐉 Marketing bez sprzedaży? O synergii i współpracy działu marketingu i sprzedaży

12. 🐉 Techniki optymalizacji konwersji na stronie lub sklepie internetowym

13. 🐉 Jak 4 słowami na stronie www zwiększyłam konwersję o 44%?

 
Zapraszamy w fascynującą podróż od cyfrowego niebytu, w którym dane są gromadzone, ale rzadko efektywnie wykorzystywane, do prawdziwej analitycznej skuteczności – stanu, w którym każda decyzja biznesowa opiera się na solidnych, wiarygodnych i wielowymiarowych analizach. Nie będzie to tylko przedstawienie kompleksowego podejścia do budowania dojrzałości analitycznej w firmach e-commerce. Pokażemy, jak firmy mogą wypracować nowe podejście do analizy skuteczności swoich działań w czasach gdy prywatność danych, stawia granicę w zrozumieniu źródeł konwersji i ścieżek użytkowników.
 

AKTUALNE TERMINY:

Początek głosowania: 5.05 
Koniec głosowania: 9.05 godzina 14:00 (piątek)
Wyniki ogłosimy 12.05.

Gdyby formularz na stronie nie działał, zagłosuj tutaj!

Zapisz się do newslettera: https://semkrk.pl/newsletter